Friday 21 September 2012

kembali mengupdate blog..

Rasa sudah lama sangat tak mengupdate blog..takde mood rasanye nak sign in blog ni..sejak aku di sahkan preggy buat kali ke 2..nk online je rasa nak muntah..hahaha apalagi bila tengok en asben yang online rasa jeles je..laju2 kata 'dah la tu..off jela..' hihihi dengki..

minggu ni masuk minggu ke 27 aku preggy..rasa takut, suka, tak sabar pun ada..bila sekarang ni menghitung minggu ke minggu je..bila masuk 7 bulan nanti bersiap sedia la 'aku' sebab 7 bulan dah boleh bersalin...arrrrhhh... takutnye!! rasa sakit bersalin anak pertama dulu rasa baru semalam aku rasa..
kuatkah aku???

alhamdulillah..sejak2 preggy ni en asben lebih2 jadi penyayangnya..rajin membantu, suka sangat..hehehe orang kata time ni la nak manja lebih2 ngan suami minta apa je suma dapat..sebelum tidur sekarang ni dah sedia susu anmum atas meja..bahagianye rase..huhuuu rasa bersyukur sangat dapat suami macam ni..;)

satu lagi perubahan yang membahagiakan aku..sejak preggy ni 'aiman' asyik nak berkepit je ngan ummi dia ni..hihi yela orang kata dia dah tau yang ummi dia ni dah nak ada baby baru..kadang-kadang memang rasa tension sangat lebih-lebih lagi aiman meragam bila en asben outstation. Mula la aku rasa nak 'pangg!! je laju2..tapi tak sampai hati..emmm sayang sangat aiman..mmuaah..mmuuahh..;) tapi jauh di sudut hati aku rasa bersyukur sangat mungkin inilah hikmatnya..mengandung! aiman lebih rapat dengan aku..takdela kalau pegi mana2 asyik ayahnya saje yang dapat nama..sikit2 nak ngan ayah..sikit2 nak ngan ayah..tension mak.. bila aiman nak berkepit je ngan aku..mulala rasa bangga..tengokla anak sape!! mesti la dia nak ngan mak dia!! hahaha

Beza mengandungkan aiman dengan sekarang..emm.. rasa yang 2rd ni lebih kuat sket berbanding dulu..mungkin dulu duduk ngan mak..manja terlebih, hihi manjakan diri ngan mak..sebab en asben jauh masa tu..sekarang bila dah duduk sama manja ngan en asben pulak..hihi tapi tak sama la duk ngan mak dulu, dulu celik mata je suma dah siap makan jela kojenye aku..pagi breakfast, tengahari makan pulok, petang minum petang la..malam nanti makan lagi..ish ish klua2 aiman hah ambik ko 3.35 macam tak percaya pulak aku lahirkan aiman yang semangat tu secara normal je..alhamdulillah sekarang aiman membesar dengan sihatnya..senang nak jaga..

Harapan aku bersalin kali ni harap2 dipermudahkan lagi berbanding dulu..moga aku ngan baby sihat2 belaka..tak sabar rasanya nak tau jantina sebenar bayi dalam kandungan aku kali ni..exited nye..bila 5 bulan aritu scan doc kata baby macam girl..hah yeke!! alhamdulillah bersyukur sangat dapatla nanti sepasang..tp aku tetap tak nak terlalu berharap2 moga gegirl lahh yang kt dalam ni..huhuuu ;p

*Best jadi ibu..;p




 

No comments:

Post a Comment